België heeft ict-eindtermen (inspanningsverplichting). Anders dan in Nederland dus.
Jo is de medeontwikkelaar van de ictbeleidstool. PICTOS heeft de tool ontwikkeld omdat het gebruik van ict-middelen in direct verband staan met de wijze van onderwijs geven. Niet de ict-tool is het uitgangspunt waarop het onderwijs wordt aangepast, maar de wijze van onderwijs geven (gebaseerd op visie) is leidend voor de keuze van de technische tool die wordt ingezet.
Onderstaand het model dat wordt gebruikt door PICTOS. Er worden hiervoor gesprekken gevoerd met de leerkrachten/directeur van de scholen. De antwoorden zijn inschaalbaar in het schema. De uitkomsten leveren een antwoord op waar de scholen hun inkoop en inzet van ict-middelen kunnen baseren.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEha6d1zVvkemOKRsmwfUo_sRomaDHQF8BeR0MRK_k2opEVLq5YO5nU-2hM6Ql661qUtuZ1glaN2Fr9X7FBN0z8ivXcmVzpKH4gJw3T9r7XU5KrkctfdVL8NQxoQdEd3Xq8kmurNWOZscMcw/s1600/iphone_photo.jpg)
http://www.ictbeleidstool.be
Lager Onderwijs: Leergebiedoverschrijdende eindtermen ict van België
De leerlingen ...
- hebben een positieve houding tegenover ict en zijn bereid ict te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren.
- gebruiken ict op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier.
- kunnen zelfstandig oefenen in een door ict ondersteunde leeromgeving.
- kunnen zelfstandig leren in een door ict ondersteunde leeromgeving.
- kunnen ict gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven.
- kunnen met behulp van ict voor hen bestemde digitale informatie opzoeken, verwerken en bewaren.
- kunnen ict gebruiken bij het voorstellen van informatie aan anderen.
- kunnen ict gebruiken om op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier te communiceren.
- Posted London 2014
Geen opmerkingen:
Een reactie posten